Ryszard Kulm jeżeli pozostał w pamięci mieszkańców Poznania, to wyłącznie jako twórca nowatorskiej biżuterii. Zanim jednak pasja projektowania i wyrobu biżuterii w pełni zdominowała jego życie uprawiał malarstwo, grafikę, projektował wnętrza, meble, lampy, zabawki, plakaty i druki reklamowe. Początkowo Kulm wiele projektów wykonywał w ramach pracowni Zespołu 22, który zajmował się wystrojem wnętrz i wystaw głównie dla Międzynarodowych Targów Poznańskich. W latach 50. zaprojektował m.in. dekoracje pikniku mickiewiczowskiego urządzonego w setną rocznicę śmierci Adama Mickiewicza, miasteczko poznańskiej młodzieży na V Światowym Festiwalu Młodzieży i Studentów w Warszawie w 1955 roku, gdzie otrzymał dwie pierwsze nagrody za scenografię i kostiumy, oraz wystrój i plakat Wystawy Produkcji i Postępu Technicznego Krajowego Związku Spółdzielni Sprzętu Medycznego zorganizowanej w 1959 roku w salach redutowych Teatru Narodowego w Warszawie. Dziełem Ryszarda Kulma było wiele wnętrz lokali handlowych i usługowych. W Poznaniu zaprojektował pomieszczenia pierwszej w mieście Ekspozytury Banku PEKAO przy Starym Rynku 82, nowoczesny salon kosmetyczny na VII piętrze słynnego „Okrąglaka”, był również autorem gruntownej przebudowy kina Muza. W ówczesnej prasie zachwycano się jego projektami sklepów i urzędów stanu cywilnego. Neony Kulma, np. kina Muza, stały się na wiele lat częścią krajobrazu poznańskich ulic. W wielu projektach przedmiotów użytkowych stosował modne wówczas tworzywa sztuczne i wiklinę. Jego prace cechowały nowoczesność i funkcjonalność, dzięki czemu cieszyły się sporym powodzeniem wśród inwestorów i użytkowników. CYRYL to jedyne miejsce, nie tylko w sieci, gdzie dzisiaj można zobaczyć dziesiątki projektów tego wszechstronnego artysty plastyka.
Magdalena Grzelak-Grosz