Nowe główne koryto Warty, dawniej kanał ulgi, przed zasypaniem zakola Chwaliszewskiego, w głębi most Bolesława Chrobrego i zabudowania Ostrowa Tumskiego z katedrą, kościołem NMP i Psałterią, dalej elektrownia1960–1964
Prace ziemne w zasypywanym korycie Warty w sąsiedztwie wysokiego nabrzeża wzdłuż ul. Szyperskiej, w głębi kamienice przy ulicach Wielkiej i Garbary1964–1966
Ostrów Tumski w dwudziestoleciu międzywojennym, na pierwszym planie most Bolesława Chrobrego oddany do użytku 13 września 1925 roku, pastel T. Gronowskiego1929
Zakole Warty przed Chwaliszewem krótko przed jego zasypaniem, widoczne resztki mostu kolejowego wiodącego do bocznicy na terenie starej gazowni, w głębi zabudowania Chwaliszewa01.02.1960–01.02.1964
Stare koryto Warty z ostrogami przeciwlodowymi pod mostem Chwaliszewskim, dalej ulice Chwaliszewo (po prawej) i Wenecjańska z wieżami katedry na Ostrowie Tumskim w perspektywie1968
Warta od mostu Marchlewskiego (dzisiaj Królowej Jadwigi) w kierunku południowym przed budową wielkich osiedli mieszkaniowych na Ratajach na prawym brzegu1955–1965
Warciański kanał ulgi wypełniony wodą, most Bolesława Chrobrego i Ostrów Tumski z psałterią, kościołem NMP i katedrą od zachodu przed 1939 rokiem1925–1939
Odwrocie karty pocztowej przedstawiającej Ostrów Tumski w dwudziestoleciu międzywojennym z mostem Bolesława Chrobrego, katedrą i kościołem Najświętszej Marii Panny20.02.1932